-
Arbodienstverlening & interventies Re-integratie & mobiliteit Amplitie, workshop & training Inzicht & metingMeld je aan voor onze nieuwsbrief!Aanmelden
- Voor medewerkers
- Nieuws & inspiratie
- Contact
- Inloggen
Bijna 40% van het werk gerelateerde ziekteverzuim komt voort uit klachten aan het bewegingsapparaat. Verkeerde zit- of sta-houdingen, zwaar tillen, langdurig repeterende werkzaamheden. Stuk voor stuk een bron van gezondheidsklachten en daarmee een bedreiging voor duurzame inzetbaarheid en vitaliteit. Medewerkers worden ouder en de beroepsbevolking krimpt, dat zorgt voor een nog grotere behoefte aan preventie van klachten in de toekomst.
Bloeij werkt samen met ervaren specialisten op het gebied van preventie van fysieke klachten door een verkeerde werkhouding. Met jarenlange ervaring en een team van fysiotherapeuten en oefentherapeuten hebben we de kennis in huis voor preventie van fysieke gezondheidsklachten. Dat doen we in de basis door het uitvoeren van werkplekonderzoek. Maar we bieden ook workshops, trainingen en het opleidingen voor ergocoaches.
Onze werkwijze is gericht op de mens en vrijwel altijd met als doel: gedragsverandering van de werknemer op de werkvloer. Zowel in een kantooromgeving als in de klas, aan het bed of in andere fysieke beroepen. Preventie is hierbij het sleutelwoord, zo maken we medewerker bewust van het belang van een goede werkhouding en inrichting van de werkplek. Kan het écht niet meer anders, dan adviseren we welke klachtenbehandeling als gevolg van een verkeerde houding de beste is.
We geven inzicht in de oorzaken van lichamelijke, werkplek-gerelateerde klachten. Het is van belang dat medewerkers weten waarom er iets veranderd dient te worden aan de werkplek en waarom bepaalde oefeningen worden aangeraden. Na afronding van het Werkplekonderzoek is er in 90% van de gevallen sprake van een aantoonbaar verbeterde situatie.
Kies je voor ons, dan kies je voor een duidelijke en werkbare oplossing met passend advies. Onze adviseurs hebben jarenlange ervaring en passie voor het vak. Zij weten wat belangrijk is, wat medewerkers nodig hebben en wat wél en niét werkt. Dat maakt dat zij vaak net dat stapje extra kunnen zetten bij het geven van advies, laat dat nou precies het stapje zijn wat vaak nodig is.